"Braicar" reporneşte tramvaiele
marţi, 07 august 2012 | Dragoş G. TUDOSE | comentarii
Trimite prin:

* din a doua jumătate a lunii în curs, imediat după terminarea lucrărilor la macazurile din intersecţia Calea Galaţi - Dorobanţi, vor reintra în circulaţie tramvaiele pe Calea Călăraşilor * în acest fel "Braicar" va avea la dispoziţie mai multe maşini cu care să suplimenteze flota pe traseele de autobuz gen liniile 2, 4, 5 şi 10 * în plus, luna aceasta urmează să sosească şi primele autobuze noi, cumpărate în iunie de municipalitate


* "Braicar" mai are de trecut un hop: încheierea unui acord de eşalonare la plata datoriei de 3,5 milioane de lei către "Electrica - Furnizare" * municipalitatea se gândeşte să comande tramvaie noi de la Astra Vagoane Călători - Arad, dar până atunci vor mai fi aduse câteva SH-uri din Olanda

Din a doua jumătate a acestei luni vor fi repuse în circulaţie tramvaiele prin zona centrală a oraşului. Lucrările la macazurile din intersecţia Calea Galaţi - Bulevardul Dorobanţilor sunt aproape de final, aşa că "Braicar" face pregătirile pentru a reporni sectorul de transport electric. O altă veste bună ar fi şi aceea că odată cu repornirea tramvaielor vor fi relocate autobuzele pe traseele normale, astfel încât brăilenii nu vor mai aştepta cu zecile de minute în staţii venirea unui autobuz pe liniile 2, 4, 5 sau 10. Plus că tot în august urmează să vină primul lot de autobuze noi, cumpărate recent de municipalitate pentru propria firmă de transport în comun, adică pentru "Braicar".

Final de coşmar pentru brăilenii care circulă cu mijloacele de transport în comun ale "Braicar": aglomeraţia din autobuze va dispărea odată cu degrevarea acestor mijloace de transport de obligaţia de a suplini lipsa în trasee a tramvaielor. Plus că timpii de aşteptare în staţii se vor reduce odată cu creşterea numărului de autobuze disponibile pentru reluarea circulaţiei pe liniile tradiţionale, adică 2, 4, 5 şi 10. Din această lună, cel mai probabil din a doua jumătate, va fi reluată circulaţia tramvaielor pe Calea Călăraşilor până la pod la Brăiliţa. Asta după o perioadă de un an şi jumătate de când tramvaiele s-au oprit, pe fondul lucrărilor de reabilitare şi modernizare a Căii Călăraşilor, dar şi a Bulevardului Dorobanţilor. Cum s-au teminat de ceva vreme lucrările la Calea Călăraşilor şi pe ultima sută de metri cu macazurile din zona Calea Galaţi - Bulevardul Dorobanţilor, cei de la "Braicar" sunt în toi cu pregătirile pentru redeschiderea unui tronson de tramvaie. "Imediat ce vor fi terminate lucrările la macazul din Dorobanţi, din câte am înţeles undeva la jumătatea acestei luni, vom porni circulaţia tramvaielor pe Calea Călăraşilor. Până atunci refacem reţeaua de alimentare cu energie electrică, astfel încât circulaţia să se reia cât mai repede pe relaţia Radu Negru, Parcul Monument, Calea Călăraşilor, Bulevardul Independenţei, Calea Galaţi până la Cimitirul Sf. Maria, înainte de podul de la Brăiliţa, unde nu au început lucrările la podul de tramvaie peste calea ferată. Repornirea sectorului transport electric mă scuteşte ca societate de costurile aferente unui parc auto. De altfel, pe viitor, punctul de greutate în transportul în comun pe oraş va fi cel cu tramvaiul şi ne gândim să mai aducem şi alte mijloace de transport second-hand, recondiţionate", ne-a declarat directorul SC "Braicar", Cornel Săndulescu. De asemenea, sursa citată a explicat că, în continuare, transportul pe Bulevardul Dorobanţilor se va face cu autobuzele, până când vor fi terminate lucrările aflate în derulare. Însă repunerea în circulaţie a tramvaielor conduce şi la creşterea numărului de autobuze disponibile pentru traseele tradiţionale fapt ce va reduce timpii de aşteptare în staţii.

"Constructorul care se ocupă de intersecţia Căii Galaţi cu Bulevardul Dorobanţilor, inclusiv la calea de rulare a tramvaielor, cu partea de macazuri, se apropie de final. Estimăm că undeva în a doua jumătate a acestei luni vom porni circulaţia tramvaielor pe Calea Călăraşilor. Ca idee de viitor ne gândim la achiziţia de tramvaie noi cel mai probabil de la compania arădeană Astra Vagoane Călători, dar acestea sunt discuţii undeva pentru anul 2013. Până atunci, cei de la Braicar au discuţii pentru câteva garnituri second-hand din Olanda, pe formula în care au adus în anii trecuţi tramvaiele acelea roşii, dar şi cele verzi", ne-a declarat Aurel Simionescu, primarul Brăilei.

Întrebat dacă s-a rezolvat în vreun fel problema datoriei "Braicar" către "Electrica", ajunsă undeva la 3,5 milioane de lei, sursa citată a explicat că s-au făcut intervenţii la Bucureşti, la compania de furnizare, cu intenţia încheierii unui grafic de eşalonare a debitului. "Avem convingerea că se va reuşi încheierea unei astfel de înţelegeri cu furnizorul de energie, astfel încât să putem reporni cât mai repede tramvaiele", a încheiat Simionescu.

Vin şi autobuzele BMC noi

Din a doua jumătate a acestei luni ar urma să sosească la Brăila şi primele autobuze din seria de 10 maşini noi, cumpărate de municipalitate şi destinate transportului în comun. Cel mai probabil va fi un lot de patru maşini, celelalte şase urmând a sosi eşalonat: o tranşă către finele anului, iar ultima cel târziu în martie 2013. Reamintim că după mai bine de un an de încercări, municipalitatea a reuşit să finalizeze proiectul legat de achiziţia de autobuze noi pentru "Braicar". A semnat în iunie cu reprezentantul în România a "Bristish Motor Corporation" un contract de achiziţie pentru 10 autobuze noi, de medie capacitate, adică au 24 de locuri pe scaune plus 44 de locuri în picioare, au anul de fabricaţie 2012 şi nivel de poluare scăzut - Euro 5. De asemenea, sunt dotate cu rampă specială pentru persoane cu handicap. Contractul pe bani publici a fost câştigat de producătorul BMC în urma unei licitaţii deschise, cu unic criteriu de selecţie "preţul cel mai scăzut". Valoarea totală a tranzacţiei este de 4,048 milioane de lei, fără TVA, adică puţin peste 400.000 lei pentru fiecare maşină în parte.

În altă ordine de idei, "Braicar" vrea să repună în circulaţie tramvaiele şi pe ruta spre staţiunea Lacu Sărat, unde deocamdată circulă tot autobuze, după ce în urmă cu mai multe luni a fost furat, pe câţiva kilometri, firul de alimentare cu energie electrică a mijloacelor de transport. "Deocamdată, legătura spre staţiunea Lacu Sărat se face cu autobuze care pleacă din zona Parcului Monument, la intervale regulate de timp. Dacă rezolvăm şi problema cu Electrica, vom reface linia de alimentare şi apoi o repunem sub tensiune, pentru a nu mai exista riscul de furt", a spus Cornel Săndulescu.

5702 Cititori
Cautare in arhiva
Repsoft

Comentarii

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe obiectivbr.ro acele mesaje/comentarii/opinii care aduc injurii celorlalti vizitatori.

Alte articole din aceeaşi categorie

Top articole obiectivbr.ro