Mergi la conţinutul principal

Administrația Dragomir. 10 tramvaie noi construite la Astra Arad

• primele două vor ajunge până la finalul anului • cele două tramvaie au fost cumpărate de municipalitate printr-un proiect cu fonduri europene • compania Astra Vagoane Călători a câștigat și licitația pentru construirea de opt tramvaie în cadrul proiectul “Achiziția de vehicule nepoluante (tramvaie) destinate transportului public Brăila – Chiscani“, în valoare de 64 milioane lei, bani alocați prin PNRR

 

Pe străzile din municipiul Brăila vor circula 10 tramvaie noi nouțe construite de o firmă din România. Este vorba despre Astra Arad (compania Astra Vagoane Călători), primele două tramvaie fiind aproape gata, acestea urmând să fie livrate până la finalul anului. Anunțul a fost făcut de primarul Marian Dragomir, în cadrul unei conferințe de presă, unde a prezentat și imagini cu “noile achiziții”.

“Construcția primelor două tramvaie este într-un stadiu foarte avansat, deja se montează și scaunele la interior. Din punctul nostru de vedere vor fi livrate înainte de finalul anului, adică anticipat. Cele două tramvaie au fost achiziționate printr-o licitație a Primăriei Municipiului Brăila cu fonduri europene, prin POR, la care cofinanțarea noastră este de doar 2%”, a declarat primarul Brăilei.

Alte opt tramvaie vor fi construite de compania românească și vor ajunge la Brăila peste trei ani, Astra Arad câștigând o altă licitație a Primăriei Municipiului Brăila. Este vorba despre proiectul “Achiziția de vehicule nepoluante (tramvaie) destinate transportului public Brăila – Chiscani“, în valoare de 64 milioane lei, fonduri obținute prin PNRR, la care Astra Vagoane Călători a fost singurul ofertant. Livrarea tramvaielor trebuie să aibă loc în maxim 34 luni. Noile tramvaie au lungimea de maxim 20 de metri, podea total coborâtă, capacitatea de minim 100 de locuri, dintre care 32 pe scaune. Se cere viteza maximă limitată la 50 km/h, durata de exploatare fără reparație generală de minim 8 ani și o durată de viață de minim 17 ani. Se cere o garanție de minim 5 ani sau 350.000 km rulați. Tramvaiele vor avea minim trei uși duble.

“Primăria Municipiului Brăila a mai accesat o finanțare și pe PNRR, cu zero lei din partea Primăriei, pentru un număr minim de șase tramvaie. De fapt este un acord cadru și noi am scos la licitație o sumă. Cum ei au licitat mai jos, am avut finanțarea necesară pentru achiziționarea a opt tramvaie în loc de șase. Și vom avea astfel 10 tramvaie în municipiul Brăila. Licitația s-a încheiat, contractul a fost semnat săptămâna trecută și ne bucură foarte mult faptul că este o societate din România, Astra Vagoane Arad. Fac mențiunea că licitația a fost una liberă, transparentă, în sistemul de achiziții publice și ar fi putut participa și câștiga orice societate din lume care îndeplinea condițiile. Dar, din fericire putem să spunem pentru economia românească, a câștigat o societate din România, Astra Arad. Ei vor încă opt tramvaie noi pentru municipiul Brăila, la un preț aproximativ identic ca al celorlalte două, de aproximativ 1,6 milioane euro”, a mai spus Dragomir.

 

Ministerul Dezvoltării a lăsat Brăila fără 10 tramvaie

Pe lângă cele 10 tramvaie care se vor construi la fabrica din Arad, municipiul Brăila ar fi putut avea alte 10 astfel de mijloace de transport în comun dacă Ministerul Dezvoltării nu ar fi ratat o mega licitație. Este vorba despre un proiect prin fonduri europene de sute de milioane de lei, început în 2019, când ministru era Cseke Atilla, prin care urmau să fie cumpărate 49 tramvaie pentru patru municipii: Botoșani, Ploiești, Galați și Brăila.

“Licitația respectivă a fost cu foarte multe peripeții să spunem așa. A fost o contestație între primii doi clasați. Este vorba de societatea PESA din Polonia și Bozancaya din Turcia. Curtea de Apel a declarat câștigătoare societate PESA din Polonia, dar din considerente care nu sunt absolut deloc imputabile Primăriei Municipiului Brăila, ci doar procedurii de organizare a licitației de către Ministerul Dezvoltării, achiziția acelor tramvaie pentru municipiul Brăila, cât și pentru Galați, Ploiești și Botoșani, nu a mai avut niciun fel de finalizare. Constructorul a refuzat să semneze contractul cu Ministerul Dezvoltării și Primăria Municipiului Brăila. Dar partea benefică pentru noi este că la licitațiile organizate în mod direct de noi, Primăria Municipiului Brăila, avem câștigători și este vorba despre o societate din România”, a explicat primarul Dragomir.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro