Mergi la conţinutul principal

Capace de canalizare cu fante de aerisire, schimbate aiurea cu unele noi dar fără găuri

* s-a întâmplat pe strada C.S. Aldea, unde firma care a asfaltat carosabilul a avut inițiativa de a ridica la cotă gurile de canalizare * capacele noi nu respectă caracteristicile celor vechi, care aveau rolul de a asigura aerisirea și presurizarea sistemului de canalizare * consecința: apa de ploaie băltește pe carosabil

 

 

 

 

Pe strada C.S. Aldea, unde s-a turnat recent un strat nou de asfalt, firma care a făcut asfaltarea a avut inițiativa de a ridica la cotă capacele de canalizare, aspect ce nu putea decât să-i bucure pe locatarii zonei, care au scăpat astfel de slalomul făcut cu mașinile printre adânciturile de la gurile de canal. Numai că bucuria s-a transformat în dezamăgire când s-a observat că muncitorii au scos vechile capace prevăzute cu găuri de scurgere și aerisire și au pus altele întregi, fără nicio gaură. Asta cu atât mai mult cu cât, la prima ploaie, strada s-a umplut de bălți pentru că apa n-a mai putut fi preluată de rețeaua de canalizare! Specialiștii spun că aceste capace cu fante sau găuri au un rol bine determinat, deoarece asigură aerisirea și echilibrarea presiunii în rețeaua de canalizare, eliminându-se astfel riscul blocării scurgerii fluente a apelor colectate din cauza lipsei aerului.

Reprezentanții Companiei de Utilități Publice (CUP) ”Dunărea” ne-au declarat că schimbarea capacelor a fost făcută de firma care a realizat și asfaltarea. ”Vom verifica cele sesizate în legătură cu înlocuirea capacelor. În principiu, trebuie respectată regula ca un capac nou să fie asemănător ca funcționalitate cu cel vechi”, ne-a declarat Ionel Pătrașcu, inginer șef producție CUP ”Dunărea”. La rândul său, un alt reprezentant al companiei de apă, inginerul șef dezvoltare Constantin Toma, ne-a spus că firma de asfaltare nu a cerut consultanță când a intervenit asupra capacelor respective. ”În amplasarea unor astfel de capace se ţine cont de capacitatea de preluare a reţelei, traficul rutier, numărul utilizatorilor etc. Capacele de pe strada C.S.Aldea nu noi le-am montat, iar Primăria şi constructorul nu ne-au cerut nici măcar părerea.  În montarea unui tip sau altul de capac, trebuie ţinut cont şi de evoluţia pe teren a lucrurilor. Oricum, problema nu este atât de gravă şi este posibil să facem o verificare a situaţiei sesizate”, ne-a spus inginerul Toma.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro