Mergi la conţinutul principal

Constructorul podului peste Dunăre, pus să verifice șurub cu șurub, de la un capăt la altul al parapeților

• CNAIR a somat firma Webuild să strângă toate șuruburile slăbite, după ce a apărut un filmuleț pe Facebook în care se vede că multe dintre acestea sunt puse doar de formă • de menționat că acei parapeți au fost montați pe repede înainte cu câteva zile înainte de marea inaugurare la care au participat președintele Iohannis și premierul Ciolacu • muncitorii lucrau la parapeți inclusiv pe 6 iulie, când s-a făcut inaugurarea • CNAIR dă asigurări că se va remedia, în garanție, atât problema șuruburilor cât și problema deformărilor tot mai pronunțate apărute în asfalt

 

După ce pe rețelele de socializare a început să circule un scurt material video în care se vede cum un biciclist care circula pe podul peste Dunăre de la Brăila s-a oprit și a început să scoată cu mâna șuruburi din parapeții metalici de protecție, evidențiind astfel faptul că respectivele structuri nu erau montate corespunzător, deci că lucrarea fusese făcută de mântuială, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a reacționat, anunțând că a pus constructorul să remedieze problema. ”Echipele constructorului italian Webuild au verificat astăzi (miercuri, 30 august n. red.) 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de șuruburi slăbite. Mâine (joi, 31 august n. red.) va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice”, a precizat CNAIR, miercuri seară, pe pagina sa de Facebook. În aceeași postare se mai menționează că operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR și că directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist.

Directorul General al CNAIR a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului. El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR”, se subliniază în postarea făcută de CNAIR pe rețeaua de socializare menționată.

 

 

Ce nu spun reprezentanții CNAIR este că respectivii parapeți metalici au fost montați, pe repede înainte, în zilele premergătoare marii inaugurări oficiale, făcute, după cum se știe, în data de 6 iulie. La eveniment au participat oficialități ale statului în frunte cu președintele Iohanis și premierul Marcel Ciolacu, care în discursurile oficiale și-au exprimat bucuria că podul de la Brăila poate fi deschis, în sfârșit, traficului rutier, fiind cea mai mare lucrare de infrastructură din ultimele decenii. În ciuda inaugurării oficiale făcute pe 6 iulie, s-a menționat că de fapt lucrarea nu poate fi recepționată, pentru că încă mai e de lucru, până la sfârșitul anului în curs, la drumul de legătură spre Jijila, județul Tulcea, dar și la o porțiune de drum care asigură legătura cu Șoseaua de Centură a Brăilei. În plus, s-a specificat că mai e de lucru și la podul propriu-zis, deoarece trebuie demontate macaralele folosite la construcția turnurilor - acesta fiind motivul pentru care circulația auto nu este deschisă pe timpul nopții decât sâmbăta și duminica. Nu s-a spus, însă, nimic despre faptul că ar mai fi de lucru și la strângerea tuturor șuruburilor folosiți la parapeții metalici...

 

Probleme mari și cu asfaltul, în special pe rampele de acces pe pod

În altă ordine de idei, după cum se știe, la scurt timp după inaugurare, au apărut probleme la stratul de asfalt, care a început să cedeze, fiind vizibile deformări tot mai evidente. Reprezentanții CNAIR au dat vina pe nerespectarea unor restricții de tonaj, însă au recunoscut că ar putea fi vorba și despre o lucrare necorespunzătoare, cu o ”metodologie de așternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod”. S-au dat asigurări, totuși, că se fac expertize și că stratul de asfalt va fi remediat pe cheltuiala constructorului, lucrarea fiind în garanție.

 

 

„Sunt niște deformări, e adevărat, le-am constatat, știm de ele. Aici pot fi mai multe cauze. Una ar fi nerespectarea tonajelor, știm că s-a circulat în zona respectivă cu supratonaj. Alta cauză ar fi nerespectarea perioadelor în care au fost restricții pe caniculă și, cuplate, nerespectarea tonajelor cu nerespectarea restricțiilor pe căldură, pot duce la aceste deformări. Sau, și aici am cerut să se facă o expertiză, o metodologie de așternere a astfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod. Și la una dintre rampele podului, de la Jijila spre Brăila, poate fi o tasare la nivelul rampelor, vom vedea. Dar aceste probleme nu afectează tablierul podului. Aceste probleme mai apar la obiectivele de infrastructură noi, au o perioadă în care se mai tasează. Este în garanție și constructorul trebuie să intervină. Vom vedea după ce vom expertiza ambele probleme. Dacă este o problemă din construcție o va remedia constructorul, iar dacă este vorba despre o problemă de întreținere probabil că o vom remedia noi. Podul însă nu se va închide, nu există pericol pentru circulație”, a explicat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, citat de site-ul digi24.ro.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro