Mergi la conţinutul principal

Drumul Expres Brăila-Galaţi, în studiu

* în contextul apariţiei în spaţiul public a unor informaţii potrivit cărora lucrările la Drumul Expres Brăila-Galaţi au început deşi nu a fost emisă autorizaţia de construire, am încercat să aflăm care este situaţia * Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ne-a transmis un răspuns prin care a informat că deocamdată se derulează anumite studii premergătoare obţinerii autorizaţiei * concret, se fac studii - topografice, geotehnice etc - şi se curăţă terenul, inclusiv de eventualele bombe neexplodate din timpul războiului * subiectul legat de lipsa autorizaţiei pentru acest drum a stârnit un val de atacuri între PSD-işti şi PNL-işti la începutul lunii noiembrie * între timp, cele două „tabere” negociază intrarea împreună la guvernare

 

Drumul Expres Brăila-Galaţi se află într-o etapă legată de anumite studii şi măsurători necesare emiterii autorizaţiei de construire. Asta a răspuns, recent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la o solicitare transmisă de către redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei”, ca urmare a apariţiei în spaţiul public a unor informaţii potrivit cărora lucrările la acest drum au început fără autorizaţie de construire. Totul a pornit pe 11 octombrie, când fostul Ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat pe reţelele de socializare că s-a dat startul lucrărilor la drumul expres Brăila - Galaţi, pentru care fusese semnat contractul de execuţie în luna aprilie a acestui an. Redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei” au fost atunci la faţa locului şi au constatat că într-adevăr existau utilaje pe teren şi că începuse lucrul pe şantier. Undeva la începutul lunii noiembrie au apărut informaţii cum că aceste lucrări s-ar desfăşura fără autorizaţie de construire, astfel că am înaintat o solicitare către CNAIR pentru a vedea cum stau lucrurile cu adevărat. Potrivit răspunsului primit din partea Companiei, pe şantier se poate spune că se lucrează, însă este vorba despre o etapă premergătoare în baza căreia se va emite autorizaţia de construire. Pe scurt, se fac studii şi se curăţă terenul, căutându-se inclusiv eventualele bombe rămase neexplodate din timpul războiului.

Cu privire la situaţia generată de realizarea obiectivului de infrastructură rutieră «Drum expres Brăila-Galaţi», vă informăm că data de începere a contractului Proiectare şi execuţie (...), comunicată de către Inginer în conformitate cu prevederile contractuale, a fost 01.07.2021 şi reprezintă începerea activităţii de proiectare. Vă aducem la cunoştinţă faptul că, odată cu începerea activităţii de proiectare, a fost demarată activitatea de investigaţii de teren (Studiul geotehnic, topografic, hidrometric, arheologic, hidrologic, geologic), precum şi curăţarea terenului de muniţii neexplodate în coridorul de expropriere al obiectivului de investiţie. Menţionăm că studiile de teren de specialitate, necesare obţinerii avizelor, acordurilor şi Autorizaţiei de Construire, sunt premergătoare activităţii de execuţie a lucrărilor şi se realizează conform prevederilor contractuale şi legale. Perioada de execuţie a contractului va începe de la momentul finalizării perioadei de proiectare şi obţinerii Autorizaţiei de Construire”, ne-au informat reprezentanţii CNAIR.

De altfel, un răspuns similar au primit şi jurnaliştii gălăţeni, care au publicat recent câteva fotografii aeriene cu drumul expres, din care reiese că ruta a început să se contureze, deşi la o stare incipientă deocamdată.

 

Contre între PSD-işti şi PNL-işti pe tema autorizaţiei la DX Brăila-Galaţi

Apariţia informaţiilor legate de faptul că se lucrează la drumul expres Brăila-Galaţi fără autorizaţie l-au nemulţumit pe deputatul PSD Brăila, Florin Mircea, care a comentat (pe 4 noiembrie) situaţia pe pagina sa de Facebook. Acesta a făcut o referire legată de un comunicat al deputatului PNL Alexandru Popa, care se lăudase cu Drumul Expres Brăila - Galaţi, ca fiind un proiect realizat de liberali. ”Felicitări Penalilor! Aţi făcut următorul pas într-un proiect început de mulţi ani printr-o faptă penală.... dar nu ne miră. E ca toată activitatea guvernamentală din ultimii 2 ani!!!! Printr-o astfel de acţiune, PNL-ul pune în pericol întregul proiect”, scria deputatul social-democrat pe reţelele de socializare.

Replica nu a rămas fără răspuns, astfel că preşedintele PNL Brăila, deputatul Alexandru Popa, a emis un comunicat de presă pe această temă, subliniind că parlamentarul PSD s-a făcut de râs.

Eu nu ştiu dacă în acest moment există sau nu există autorizaţie de construcţie pentru acel drum, fiindcă nu este treaba mea, ca deputat, să monitorizez derularea unor contracte semnate de CNAIR cu diverse firme private, pentru realizarea unor proiecte. Dar ştiu un lucru: nu este responsabil Guvernul pentru modul în care realizează lucrările nişte firme private care au semnat un contract şi au nişte obligaţii legale. Nu este «penal» Guvernul dacă nişte firme private încalcă legea. Autoritatea care ştie dacă acea firmă are sau nu autorizaţie de construcţie este Consiliul Judeţean Brăila, care este condus tot de un PSD-ist. Domnul Mircea Florin, ca orice PSD-ist, aruncă aiurea cu acuzaţii. Atât înţelege el, că e vina Guvernului dacă o firmă privată face nişte lucrări fără autorizaţie de construcţie. Nu e prima oară când domnul deputat o ia pe arătură, vorbind despre drumuri şi probabil nu va fi nici ultima”, a declarat Popa, ironic, acordându-i nota 4 colegului său de la Cameră.

Contactat telefonic de redactorii ”Obiectiv - Vocea Brăilei”, preşedinele CJ Brăila, Francisk Chiriac, a confirmat explicaţia oferită de CNAIR, precizând că momentan se fac studii în zona respectivă, în baza cărora se va emite şi autorizaţia de construire. Acesta a subliniat totuşi că nu Consiliul Judeţean este entitatea care emite această autorizaţie în situaţia de faţă, ci CNAIR. Potrivit lui Chiriac, CJ Brăila ar face acest lucru doar dacă ar fi vorba despre lucrări conexe, aşa cum s-a mai întâmplat în trecut cu alte segmente de drum legate de pod.

 

Utilaje în zonă

Precizăm că echipa noastră a realizat zilele trecute o vizită pe şantier, însă activitatea era una mult mai puţin intensă decât cea de luna trecută. Totuşi, existau delimitatoare şi chiar am surprins câteva utilaje în zonă.

După cum am mai informat şi cu alte ocazii, CNAIR a semnat contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) - Spedition UMB - Tehnostrade S.R.L., toate acestea fiind firme din cadrul UMB Grup. Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, iar durata de implementare a fost prevăzută pentru 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Perioada de garanţie este de 120 de luni.

 

Potrivit autorităţilor, Drumul Expres Brăila - Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul aglomerat de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila. Drumul expres se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al şoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila. Este proiectat pentru viteza de 120 km/h şi va avea o platformă de 22 de metri din care partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens şi o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spaţiu pentru parapete, conform informaţiilor din caietul de sarcini. Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru şi câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

Proiectul prevede două poduri peste canale de irigaţii şi două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată şi peste râul Siret. Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri şi peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri. Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro