Mergi la conţinutul principal

Muzeul “Carol I” va da “descărcarea arheologică” pentru amplasamentul Podului peste Dunăre

• Compania de Infrastructură Rutieră a notificat Muzeul Brăilei “Carol I” că urmează să fie invitat la semnarea contractului cu o valoare de aproape 382.000 lei, fără TVA • desemnarea adjudecatarului acestui contract s-a făcut în urma unei negocieri directe fără publicarea unui anunţ de participare

 

Muzeul Brăilei “Carol I” a fost desemnat câştigătorul procedurii de atribuire a unui contract privind serviciile de cercetare arheologică a terenului afectat de construirea obiectivului de infrastructură rutieră “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila - Tulcea”, partea pentru capul de pod de pe raza judeţului nostru, după cum a anunţat pe propria pagină de Facebook preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac. În postarea respectivă este ataşată şi o adresă din partea autorităţii contractante (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR) către instituţia brăileană prin care se face practic comunicarea rezultatului procedurii de achiziţie publică. Potrivit comunicării din partea CNAIR, metoda utilizată a fost negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, criteriul de selecţie aplicat fiind “preţul cel mai scăzut”. Valoarea finală a contractului pentru descărcarea de sarcină arheologică a amplasamentului unde va fi realizat capul de pod de pe malul brăilean al Dunării este de 381.686 lei, fără TVA. “După finalizarea procesului de avizare a contractului veţi fi invitaţi la sediul CNAIR SA pentru semnarea acestuia”, se arată în adresa respectivă.

Reamintim că, în prima parte a lunii octombrie anul trecut, CNAIR a anunţat că adjudecatarul licitaţiei pentru proiectul investiţional “Pod suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea” este asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) pentru suma de 1,995 miliarde lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro. De aceşti bani, contractorul va trebui să proiecteze şi să construiască podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km. Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare şi restul de 3 pentru execuţie.

În ce priveşte finanţarea acestui proiect investiţional, Ministerul Fondurilor Europene a analizat fundamentarea CNAIR privind promovarea proiectului de construcţie a Podului şi a emis, încă de anul trecut, formularul cod F1 pentru acest proiect. Acest formular reprezintă atestarea eligibilităţii proiectului în cadrul POIM 2014 - 2020 fiind astfel creată o premisă certă de angajare a unor cheltuieli din fonduri nerambursabile asigurate prin Bugetul de Stat. Astfel proiectul este finanţabil în cadrul Axei Prioritare 2, Obiectivul Specific 2.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua TEN-T.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro