Începute de Tăriceanu, construite sub Boagiu, inaugurate de Ponta
De azi, România are 500 de kilometri de autostradă. S-au deschis A2, A3 şi A4
vineri, 20 iulie 2012 | | comentarii
Trimite prin:
De azi, România are 500 de kilometri de autostradă. S-au deschis A2, A3 şi A4

* ieri au fost inauguraţi peste 100 de kilometri de autostradă * deschiderea oficială a fost făcută de actualul premier Victor Ponta şi de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, deşi cea mai mare parte a lucrărilor a fost efectuată în mandatul fostului ministru al Transporturilor din guvernul Boc, Anca Boagiu *


Tronsoanele Cernavodă - Medgidia (pe o singură cale), cu o lungime de 20,5 km, Medgidia - Murfatlar, de 16,3 km, ambele din cadrul A2 Autostrada Soarelui, şi tronsonul DN3 - Ovidiu, de 11,2 km, parte din A4 Centura Constanta, au fost inaugurate joi, la câteva ore după deschiderea Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti (A3), cu o lungime de 55,5 km, astfel că România a depăşit pragul de 500 de kilometri de autostradă.

Secţiunea din Autostrada Bucureşti - Ploieşti, între centurile celor două oraşe, a fost deschisă circulaţiei ieri, puţin după ora 10.00, după o inaugurare oficială cu tăiat de panglici şi discursuri pompoase, la care au participat, printre alţii, premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, precum şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, în mandatul căruia au fost atribuite lucrările.

La ceremonie, Ponta a ţinut să-l înţepe pe Traian Băsescu - "Cine zicea că nu avem nevoie de autostrăzi în România a greşit", în timp ce Tăriceanu s-a declarat trist, pentru „că un proiect relativ modest, de 60 kilometri, durează atât", deşi meritul finalizării lucrării nu aparţine actualei guvernări.

„Ar trebui să existe o plăcuţă cu <Începută de guvernul Tăriceanu şi terminată de Guvernul Ponta>", a spus premierul, mai în glumă, mai în serios. La ceremonie nu a fost invitat nimeni din fostul cabinet Emil Boc, deşi cea mai mare parte a lucrărilor a fost executată în mandatul fostului ministru al Transporturilor Anca Boagiu, care a fost chiar la un pas de a rezilia contractele pe motiv că firmele executante nu lucrau, solicitând suplimentarea costurilor.

Pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti se va circula, deocamdată, cu viteza maximă de 100 kilometri/oră, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Septimiu Buzaşu, aceasta fiind o măsură provizorie, pentru „acomodarea" şoferilor, în contextul în care mai sunt de executat unele lucrări.

Din autostradă mai trebuie finalizaţi 6,5 km, cuprinşi între Bucureşti şi Centura de nord a Capitalei, dar pentru că exproprierile nu s-au efectuat nici acum, lucrările vor mai dura cel puţin 2 ani de acum încolo. Pentru depăşirea termenelor contractuale, constructorii au fost penalizaţi cu 14,3 milioane de lei. Iniţial, autostrada ar fi trebuit deschisă pe 15 decembrie 2011, însă de atunci a fost amânată de 4 ori.

Valoarea contractelor pentru construirea Autostrăzii Bucureşti - Piteşti a depăşit 450 de milioane de euro, fără TVA. Proiectul a fost lansat încă din anul 2002, dar abia în 2006 a fost scos la licitaţie.

Autostrada Soarelui, de la Bucureşti la Constanţa

De pe A3, delegaţia oficială s-a mutat pe A2, la Cernavodă, unde a sosit cu un elicopter, pentru o altă ceremonie: cea de deschidere a tronsoanelor cuprinse între Cernavodă şi Constranţa, precum şi a unui tronson din A4. Premierul Victor Ponta a fost întâmpinat de preşedintele Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, de prefectul Bogdan Huţucă şi primarul Radu Mazăre. Panglica inaugurală a fost tăiată de Victor Ponta, alături de Călin Popescu Tăriceanu şi ministrul Ovidiu Silaghi.

Pe tronsonul Cernavodă-Medgidia din A2 se va circula deocamdată doar pe o singură cale, pe câte o bandă pe sens, în regim de drum naţional, cu atenţionări şi o restricţie de viteză de 80 km pe oră. De la Medgidia la Constanţa, inclusiv pe Centura municipiului Constanţa, se va circula în regim de autostradă, cu toate segmentările, măsurile pentru siguranţa circulaţiei, viteza maximă fiind de 130 de kilometri pe oră.

Consorţiul Astaldi-Max Boegel a câştigat licitaţia şi pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia după ce fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a reziliat contractul cu firma Colas în 2011, din cauza întârzierii lucrărilor. Semnarea contractului cu noul consorţiu a avut loc pe 21 septembrie 2011, iar lucrările au început pe 7 octombrie 2011. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizaţi complet în ianuarie 2013, deşi se speră ca lucrările să fie terminate mai devreme.

Autostrăzi în funcţiune din 19 iulie 2012

A1

Centura Arad: 12,25 km

Arad - Timişoara: 32,25 km

Centura Sibiu: 17,6 km

Piteşti - Bucureşti: 110 km

A2

Bucureşti - Cernavodă: 151 km

Cernavodă - Medgidia*: 20,5 km

Medgidia - Constanţa: 31 km

A3

Bucureşti - Ploieşti: 55,5 km

Câmpia Turzii - Gilău: 52 km

A4

Ovidiu - Agigea: 22,2 km

TOTAL: 504,3 km

* pe o singură cale

 

3542 Cititori
Cautare in arhiva

Comentarii

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe obiectivbr.ro acele mesaje/comentarii/opinii care aduc injurii celorlalti vizitatori.

Alte articole din aceeaşi categorie

Top articole obiectivbr.ro